Як «єОселя» формує 25-30% продажів житла та змінює ринок нерухомості

Протягом останнього півріччя 2024 року частка продажів за програмою «єОселя» склала 25-30% від загальних звернень, а середньомісячні показники іпотеки зросли в 3,5 раза порівняно з довоєнним періодом.

Про це свідчать результати опитування Конфедерації будівельників України та «Укрфінжитла», з якими ознайомився The Page.

«єОселя»: які головні чинники зростання популярності програми

Головними чинниками зростання популярності програми «єОселя» є:

  • низька відсоткова ставка;
  • довготривалі строки погашення;
  • доступність продукту завдяки якісному онлайн-процесу подачі заявки через портал «Дія»;
  • накопичена потреба в житлі, зокрема для ВПО.

За словами девелоперів, програма дозволяє залучати нові соціальні сегменти споживачів, котрі раніше не могли собі дозволити якісне нове житло. Зокрема, через «єОселя» купують нове житло військові, медики та вчителі.

Також компанії наголосили, що важливо, щоб пріоритет надавався фінансуванню саме житла, що будується.

Quote«Це допоможе стимулювати економіку, створювати робочі місця та стартувати нові проєкти, а також заохочує забудовників, попри кризу, продовжувати будувати. Адже наразі готових квартир, які переважно фінансувалися на старті програми, майже немає», — зазначили вони.

«єОселя»: на скільки зросли продажі житла завдяки програмі

Респонденти відповіли, що завдяки програмі «єОселя» продажі житла збільшилися. Так, майже 15 тис. родин вже отримали пільгові кредити на вигідних умовах.

Наразі ж частка кредитування нерухомості від девелоперів складає до 40%, що є більшим показником порівняно з довоєнним періодом.

Як пояснили автори дослідження, це пов’язано з тим, що раніше розвивався продаж житла через посередників та в розстрочку на тривалі терміни. Наразі ж механізми продажу стають прозорішими, що створює хороші умови для кредитування.

Окрім цього, девелопери спостерігають зростання попиту серед споживачів та відзначають, що у порівнянні з 2022-м, наприкінці 2024 року приріст склав 15-20%.

Зокрема, це відбулося за рахунок споживачів, котрі раніше не мали можливості придбати житло через відсутність коштів або можливості виплачувати комерційну ставку іпотечного кредиту.

Результати дослідження також свідчать, що через нестабільність обсягів фінансування державних програм і обмеження щодо акредитації продажі через «єОселя» більше впливають на добудову існуючих об’єктів, аніж на початок будівництва нових.

Quote«Акредитація об’єктів на стадії будівництва допомагає збільшувати продажі квартир, однак основною перешкодою є тривалі терміни акредитації, які зазвичай становлять близько пів року», — зазначили забудовники.

«єОселя»: на скільки зросло виробництво будівельних матеріалів завдяки програмі

За даними Мінекономіки, завдяки «єОселі» виробництво будівельних матеріалів у першому півріччі 2024-го зросло на 37,1%. Такі цифри пояснюються зростанням попиту громадян на нове житло, що стимулює забудовників до збільшення кількості новобудов та приводить до автоматичного підвищення потреби у будівельних матеріалах.

Quote«Високий попит на матеріали, такі як цемент, цегла, металоконструкції, утеплювачі, сприяє збільшенню обсягів виробництва саме вітчизняних підприємств. Це знижує залежність від імпорту та підтримує місцеву економіку. Разом із житловими комплексами часто будуються супутні об’єкти інфраструктури — школи, дитячі садки, дороги. Це також вимагає значних обсягів будівельних матеріалів», — пояснюють автори дослідження.

Окрім цього, збільшення обсягів будівництва та виробництва матеріалів стимулює ринок праці. Зокрема, з’являються нові робочі місця на будівельних майданчиках і в промисловості.

Мінекономіки відзначило, що кількість податків, які сплатили забудовники за перші пів року 2024-го, у 2,2 раза більша ніж в аналогічний період 2023 року.

Джерело: thepage.ua

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори