Столичні підприємства «Київтеплоенерго» та «Київводоканал» підготували звернення до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля щодо необхідності пролонгації терміну повірки квартирних приладів обліку гарячої та холодної води і теплової енергії, а також внесення відповідної законодавчої ініціативи.
Адже через воєнний стан багато киян не могли повірити лічильники у встановлені терміни. Багато громадян зараз перебувають у лавах ЗСУ або знаходяться за межами країни та фізично не можуть виконати вимогу постанови Кабінету Міністрів України. Про це під час брифінгу повідомили представники столичних підприємств.
Нагадаємо, у квітні цього року Кабінету Міністрів України прийняв постанову № 440, що відновила обов’язкову повірку квартирних приладів обліку для жителів тих територій, які не є окупованими та де не ведуться бойові дії. Відповідно до прийнятого Урядом документу, лічильники з протермінованими свідоцтвами мають пройти періодичну повірку, а в іншому випадку – мають бути зняті з обліку.
Однак до цього більше року діяла інша постанова КМУ № 412, що дозволяла громадянам не повіряти квартирні прилади обліку через введення воєнного стану. Таким чином, у містах збільшилась кількість домогосподарств, що потребують виконання повірки.
А враховуючи те, що нова постанова КМУ № 440 була опублікована із запізненням на місяць, а набула чинності ще через місяць, то здійснити повірку такої масштабної кількості приладів обліку в установлені стислі терміни – протягом місяця – є фактично неможливим.
«У Києві під дію Постанови потрапили більше 112 тис. лічильників гарячої води та тепла, тобто понад 11%. За даними «Київтеплоенерго», станом на 10 вересня повірено 28 тис. приладів обліку, тобто виконано лише 20% від необхідного обсягу робіт. Багато киян не встигли повірити лічильники у відведені Урядом терміни, оскільки перебувають поза межами домівки через військові загрози, у лавах ЗСУ, мають інші вагомі причини. Тому «Київтеплоенерго» звертається до Уряду із пропозицією продовжити граничні терміни повірки до кінця 2023 року. Це дозволить проводити нарахування за фактично спожиті киянами обсяги тепла», – пояснює директор структурного підрозділу «Енергозбут» комунального підприємства «Київтеплоенерго» Костянтин Лопатін.
Про аналогічну ситуацію із квартирними приладами обліку холодної води повідомляють у ПрАТ «АК «Київводоканал».
«У «Київводоканалі» обліковується 160 тисяч неповірених приладів обліку холодної води. Попри те, що попит на повірку почав зростати, очевидною є необхідність продовження термінів повірки для містян. Окрім того, ми спостерігаємо випадки шахрайства. Тому звертаємо увагу киян на те, щоб замовляти повірку лише в перевірених організацій. Найкраще звертатись безпосередньо до «Київводоканалу» чи Центру комунального сервісу», – повідомив головний інженер Розрахункового департаменту «Київводоканалу» Євген Шкадро.
Враховуючи це, продовження термінів повірки квартирних приладів обліку є необхідним рішенням в інтересах громадян, особливо на старті опалювального сезону.
Джерело: 100realty.ua