Українці нерідко купують житло за кордоном – як для власних потреб, так і для інвестицій. Наприклад, українці за минулі місяці увійшли в 10 найбільших покупців нерухомості серед іноземців у Туреччині, Болгарії, на Кіпрі. Які документи потрібно підготувати, щоб купити нерухомість за кордоном, та як відбувається процес купівлі.
Пакет документів
Для оформлення угоди з придбання нерухомості за кордоном потрібен базовий пакет документів:
- паспорт;
- NIE (ідентифікаційний номер іноземця);
- документи, що підтверджують джерело доходів (виписки, податкові декларації, договори).
Деколи інша сторона може запросити апостильовані довідки та присяжні переклади іноземною мовою. Якщо планується оформлення іпотеки, варто подбати про підтвердження доходу за 1-3 роки. В різних країнах можуть бути свої додаткові вимоги до документів.
Обмежень, принаймні прямих, для нерезидентів немає.
Як відбувається угода
Фізична або фактична присутність покупця не обов’язкова. Зазвичай, процес укладання угоди відбувається в наступній послідовності:
- робиться резервування (депозит);
- укладається попередній договір;
- перевіряється об’єкт;
- підписується кінцева угода у нотаріуса;
- реєструється право власності.
Робити все можна самостійно, а можна – через представника за довіреністю.
Труднощі, з якими найчастіше стикаються українці під час купівлі нерухомості за кордоном, такі:
- складнощі зі здійсненням валютних операцій та підтвердженням офіційного походження грошей;
- затримки з отриманням NIE, з призначенням нотаріальних дат;
- погане розуміння правил спільнот власників;
- неочікувані витрати на ремонт і обслуговування.
На заваді може стати також мовний бар’єр, тому найкращим варіантом буде звернення до профільних агенцій, що допомагають з купівлею житла за кордоном. Проте тут треба не лише спланувати бюджет на оплату їхніх послуг, а й ретельно підійти до вибору посередника.
Джерело: zaxid.net